dilluns, 15 de setembre del 2014

маршрутка / Marshrutka

A Nizhny Novgorod el transport està sobrecobert. A banda dels cotxes partículars, molt comuns , ja que el preu del litre de gasolina mai supera els 40 rubles - menys d'un euro, hi ha taxis, hi ha tramvies, trollebusos i autobusos a cortesia de l'Estat , és a dir públics, i tots ells funcionen amb un bitllet pel preu de 20 rubles. També els estudiants tenen l'opció de comprar una tarjeta amb viatges il·limitats durant un mes, per 500 RUBLES. A tots els vehicles hi treballen dues persones, el conductor - boditel' - i el Konductor- que es una persona, generalment dones de mitjana edat, que assegudes i amb una màquina a les mans cobren el bitllet a cada passatger que puja.
Per si aquest ventall de possiblitats de mobilitat fos escasa, existeix un altre medi de transport una mica més peculiar els marshrutka. Aquests vehicles són més petits que els autobusos, i també es poden anomenar taxis. Perquè són més ràpids, encara que més vells, i a dins hi viatgen menys persones. Aquests mini autobusos no els proporciona l'estat, sinó que són propietat d'algú que els ha comprat i pactant la ruta amb els governs.


Pot ser que el marshutka formi part d'una gran xarxa. És a dir un gran empresari hagi comprat una gran quantitat de cotxes i així forneixi més d'una línia-ruta. O pot ser que el marshutka sigui propietat del conductor associat amb el Kondúctor, que junts han comprat el vehicle i es disposen cada dia a ocupar una ruta del transport metropolità.
Tot i que són vells i sempre van molt plens, els conductors d'aquests vehicles tenen una especial habilitat per tal de finalitzar amb èxit cada viatge. Perquè circular per algunes carreteres russes potser d'allò més caòtic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada